Nieuws vanuit de dorpsraad

dinsdag 9 oktober 2018

Nieuwtjes van de dorpsraad
We hebben een prachtige zomer achter rug, alhoewel het soms wel erg warm en droog was.
Nu het echter in de nazomer regelmatig regent is alles snel weer groen en zitten we weer in het ritme van alle dag, wat ook wel weer fijn is.

Hanging Baskets
Er zijn weer bloembakken in het dorp opgehangen. Ze zagen er in het begin nog niet zo vol uit, maar na een paar weken kwamen ze prachtig in bloei. In het najaar worden ze weer opgehaald, maar ze zien er nog steeds prachtig uit en Martien Haasakker van Huyskweker in Gameren heeft zeer goed werk afgeleverd. Het is een complimentje waard zoals hij in de droge weken de bakken van water heeft voorzien. Het was perfect.
Het blijft echter de vraag of we volgend jaar weer van deze bakken uit ons budget gaan financieren of dat er vanuit het dorp andere projecten voorrang gaan krijgen.

AVRI
Voor Nederhemert Noord is nog niet bekend hoe het vuil opgehaald gaat worden in 2019. Voor Nederhemert Zuid en Bern is besloten om dit op de oude vertrouwde wijze met de containers per huis te blijven doen. Daar wordt dus geen ondergrondse container geplaatst.
Er komt in het najaar nog een informatieavond van de AVRI.

IJsbaan
We zijn druk bezig met Gemeente, IJsclub en Oranjevereniging om een ijsbaan te realiseren.
Dit betreft een baan die ondiep is en waar dus al snel op geschaatst kan worden.
Na het succes van het baantje bij Rudi van de Werken, afgelopen 2 winters, willen wij gezamenlijk proberen een baan op het evenemententerrein te realiseren.

Gebiedswethouder
Onze nieuwe gebiedswethouder, Gijs van Leeuwen, heeft tijdens de dorpsschouw kennisgemaakt met Nederhemert Noord, Zuid en Bern. In deze dorpskrant stelt hij zich aan U voor.

Dorpsschouw
De dorpsschouw heeft weer plaats gevonden en hierbij zijn de punten van aandacht voor het onderhoud van de openbare voorzieningen in ons dorp opgenomen.
Mocht U punten hebben, dan kunt U dit ten alle tijden melden bij de gemeente.

Wintermarkt
We hopen in december weer een wintermarkt te kunnen en mogen organiseren in ons dorp.
De planning is 28 december, maar U wordt hier te zijner tijd verder over geïnformeerd.

Zendmast
De fundering is gemaakt voor de zendmast en volgens onze informatie gaat hij in het 4e kwartaal geplaatst worden. Of hij dan ook aangesloten zal zijn is bij ons nog niet bekend.
Het is echter zaak dat dit snel gebeurd, want het bereik in ons dorp is zeer slecht. Wij willen nogmaals benadrukken dat wij totaal geen invloed hebben hierop en het in handen ligt van de provider.