Sail 2017

donderdag 3 augustus 2017

SAIL-2017

Dit jaar wordt SAIL op zaterdag 9 september gehouden. De vloot start om 19.30 uur bij Nederhemert-Noord, na het startschot door de nieuwe burgemeester van Zaltbommel, Peter Rehwinkel. Het wordt een druk bezochte en gezellige boel bij het veer van Nederhemert, waar ’t Hèmerts Visserskoor de vloot uitgeleide zal doen.

De naar verwachting 50 schepen zetten dan koers richting Aalst en Poederoijen en zijn vanaf de dijken goed te zien. Voor de kust van Poederoijen ligt een ponton, waarop het zalmvisserskoor “Ongestaagd” de vloot vanaf ongeveer 21.00 uur muzikaal zal onthalen. Na het ponton gerond te hebben, varen de schepen naar het Esmeer en wordt de vloot ontbonden.

Bij watersportvereniging Het Esmeer wordt iedereen in de feesttent ontvangen en zal de burgemeester de prijsuitreiking op zich nemen en kan men tot in de kleine uurtjes genieten van een feestelijke “afterparty”. Schepen die geen vaste ligplaats bij Het Esmeer of ’t Wrijfhout hebben, mogen gratis overnachten, zodat in alle rust op zondag teruggevaren kan worden naar de thuishavens.

De Route

De route start dus bij Nederhemert en eindigt op het Esmeer. Alle deelnemende schepen moeten verlicht zijn en de vloot wordt geëscorteerd door onder andere de Bossche Reddings Brigade, die in noodsituaties (hopelijk niet aan de orde) hulp kan bieden. Schepen, die niet officieel deelnemen aan SAIL-2017, worden niet toegestaan om in de omgeving van de verlichte vloot te komen. De politie te water zal daar op letten en handhaven.

De deelnamekosten zijn slechts € 10,00 per boot. Alle deelnemers krijgen een officiële SAIL-2017 vlaggetje, wat tijdens de tocht constant goed zichtbaar moet zijn. Alle deelnemende schepen moeten verlicht zijn, van een werkende marifoon zijn voorzien en WA verzekerd. Instructies tijdens de tocht zullen uitsluitend per marifoon bekend worden gemaakt.

Aanmelden / opgeven om aan SAIL-2017 deel te nemen kan
telefonisch: 06 5111 2982