Zaterdagmorgen 23 april werd door de Dorpsraad van Nederhemert een zwerfvuil ophaalmorgen georganiseerd. Zwerfvuil ruimen in het buitengebied van ons dorp.

Er melden zich een aantal vrijwilligers en ook veel leden van de Dorpsraad kwamen helpen. Bij Kiki Kossmann, ook lid van de Dorpsraad, kwamen wij bij elkaar. Onder het genot van een bakkie koffie werd aan de deelnemers verteld waar men zwerfvuil kon gaan ruimen. Arie Verheij haalde samen met zijn kleinzoon Patrick de Graaff het zwerfvuil op. Materiaal om zwerfvuil te ruimen was beschikbaar gesteld door de gemeente en de medewerker van de gemeente Richard Hak bracht dat materiaal en zorgde er ook voor dat zwerfvuil werd afgevoerd.

Bij terugkomst om 12.00 uur werd onder het genot van een hapje en een drankje bij Kiki nog even nagepraat over deze succes volle morgen.